CONCIERTO-HOMENAJE AL MÚSICO JAMÍN DE DORIGA

Enmarcado dentro de las Primeras Jornadas de Acordeonistas de Grau/Grado, la Asociación Cultural Valentín Andrés organiza un concierto- homenaje al músico Jamín de Doriga el próximo viernes día 24 de noviembre de 2017, en la Capilla de Los Dolores, aneja a la Casa de Cultura.

Jamín es uno de los músicos más populares de la zona que abarca los concejos de Grau/Grado y Salas donde amenizó infinidad de fiestas populares, bien solo o formando parte de orquestas, a lo largo de decenas de años. Aún hoy, a sus noventa y tres años, sigue tocando la acordeón con el mismo entusiasmo que en su juventud.

El acto comenzará a las seis de la tarde y cuenta con el apoyo del Archivu de La Tradición Oral d’Ambás y el Ayuntamiento de la villa.

 

JAMÍN DE DORIGA

«Jamín de Doriga», Benjamín Valsera Álvarez, nacéu en 1924 nel pueblín de Lluercias (Pravia), ya de bien nenu yá vienu pa Doriga (Salas), au se crióu ya pasóu tola vida.

La pasión de Jamín siempre foi la música ya de rapacín yá se feixu con una curdión de botones. Sería a primeiros de los cuarenta cuando se feixu col primer trombón ya, d’eillí p’acá, foi músicu de vientu ya curdioneiru.

La primer banda au tocóu foi la de «Los Amadeos», de Curniana,, seis hermanos con orquesta de vientos ya batería au Jamín llegóu a tocar el trombón ya’l bombardinu.

Pol año 1947-1948, buscóu músicos de la contorna ya formóu «La Bahía» con músicos de La Ria Miranda ya outros pueblos del conceyu de Salas. Jamín siguíu col trombón ya la trompeta; por esos años yá se feixu con una curdión pianu.

Jamín tocóu tamién unos años na orquesta «La Estrada» con músicos d’esti conceyu de Grau, como Casimiro de La Fuexa.

Con 93 años, Jamín sigue tocando la curdión ya cola misma pasión pola música ya los instrumentos.

Nel añu 2015, la serie de televisión CAMÍN de la TPA dedicó-y un programa, ya güei «L’Archivu de La Tradición Oral d’Ambás», col conceyu Grau, ya dientru las xornadas ya esposición de curdiones de Felipe Rubial, qu’ organiza la Asociación Cultural Valentín Andrés, faémos-y esti merecíu homenaxe como músicu importante na redolada d’estos conceyos de Grau ya de Salas.